NEDEN-SONUÇ BAŞLANGIÇ SETİ
Senaryo: Serebral Palsi, Otizm Spektrum Bozukluğu, Öğrenme Güçlüğü, Nöromusküler Bozukluklar, Travmatik Beyin Hasarı gibi çeşitli düzeylerde bedensel ve zihinsel engelli gruplarla çalışıyoruz / Burada adı geçen tanılardan birine sahip bir aile üyemiz/çocuğumuz var.
Sizin için Neden-Sonuç Başlangıç Setini hazırladık! Bu set ile yüksek teknolojiye gerek olmaksızın öğrenme aktivitelerini oldukça eğlenceli hale getirebilir, öğrenme ve katılımı teşvik edebilirsiniz.
Neden-Sonuç Başlangıç Setimizde neler var?
Uyarlanmış Oyuncak – Erişim Anahtarı – ToyBox – Participation Box – BIGmack
Uyarlanmış Oyuncak: Oyun ve oyuncakların bireyin erken dönem gelişimine katkılarından söz etmeye gerek yok, bu artık herkesin bildiği bir gerçek. Öncelikle oyuncaklara erişimin kısıtlılığını ortadan kaldırmakla başlayabilirsiniz. Uyarlanabilir oyuncaklar, genelde açma-kapama düğmesi olan veya çoğunlukla basma, itme, çekme, bastırma vb fiziksel bir hareketle etkinleştirilen bir veya birden fazla fonksiyona sahip veya joistik ve benzeri kumandalarla kontrol edilen oyuncaklardır. Engelliler için uyarlanmış bir oyuncak edinmeniz, çocuğun oyuncağı bir anahtar yardımıyla kendi başına kontrol etmesini sağlar. Üstelik anahtar minimum basınç kuvveti ile çalıştığından çocuk için zorlayıcı bir kas gücü veya ince motor hareketleri gerektirmez. Bir oyuncağı kavrama, tutma ve etkinleştirme için yeterli fiziksel beceriye sahip olmasa da, puset veya tekerlekli sandalyesinde otururken, hatta yattığı yerden bile anahtarı kullanarak oyuncağı kolayca kontrol edebilir. Bu da ona özerklik duygusu kazandıracak ve katılım konusunda teşvik edecektir. Birlikte oyun oynamak, etkileşim için harika bir yol değil de nedir?
Erişim anahtarı: Uyarlanmış oyuncağın fonksiyonlarını aktive edebilmesi için bir anahtar kullanmanız gerekecek.
Çocuğun anahtara hafifçe basması yeterli olacak. Burada hatırlatmak isteriz ki; bunun için elini kullanması şart değil.
Kontrol edebildiği herhangi bir başka uzvu ile de anahtarı kullanabilir!
ToyBox (Oyuncak Kutusu): Bu oyuncak kutusunu sete dahil ettik çünkü bir çocuk için oyuncaklarla oynama isteğinde “son”un gelmeyeceğini tahmin ediyoruz J Aynı anda dört farklı oyuncağı (veya anahtar için uyarlanabilir başka cihazları) bilgisayar üzerinden kontrol edebilmesini sağlar! Oldukça eğlenceli neden-sonuç etkinlikleri yaratabilirsiniz. Tarama metodunu öğretmenin eğlenceli bir aracı olarak kullanabilirsiniz.
Bu cihazı; ürünle birlikte verilen kendi yazılımı üzerinden veya zaten bir ADİS yazılımımızı kullanıyorsanız onun üzerinden de kullanabilir, MS PowerPoint® uygulamasından da kontrol edebilirsiniz. Eğlenceyi garanti ediyoruz!
BIGmack Konuşan Anahtar: Bu konuşan anahtar işleri oldukça kolaylaştıracak. 2 dakikaya kadar bir mesajı doğrudan cihaza kaydedebilirsiniz. “İstiyorum” , “yardım et”, “yoruldum” gibi mesajlar kaydedip ihtiyaç halinde kullanmasını sağlayabilirsiniz. “sayfayı çevir” – “sıra sende” gibi mesajlarla katılımı teşvik edebilirsiniz.
Oyuncakları etkinleştirmek için de kullanabilir, oyuna iletişim katabilirsiniz.
Neden-Sonuç etkinliklerinde katılımı teşvik etmek için kullanabilirsiniz. Yaratıcılığınızı kullanarak gün içinde anlık durumlara uyarlayıp iletişimi tetikleyebilirsiniz.
Yoğun kullanım ve istenmeyen kazalara karşı bu konuşan anahtar ekstra sağlamdır!
Participation Box (Katılım Kutusu): Katılım kutusu ile yapabilecekleriniz sınırsız! Bu küçük cihaz, evdeki açma-kapama düğmesi olan tüm aletlerinizi çocuğunuzun bir anahtar yardımı ile kendisinin kullanmasını sağlar. Kontrol etmesini istediğiniz elektrikli aletin fişini bu kutudaki prize, anahtarınızı da cihazdaki anahtar girişine takın. İşte kullanmaya hazırsınız. Çocuğunuzun ev işlerinde size yardımcı olmasını sağlayabilir, mutfakta birlikte eğlenceli aktiviteler yapabilirsiniz. Evde veya okulda, sebep-sonuç (cause & effect) aktivitelerinizde veya duyusal etkinliklerinizde kullanabilirsiniz. Yaratıcılığınızı kullanıp sınırsız sayıda etkinlik düzenleyebilirsiniz.